Baza wiedzy

Poza samą systematycznością nauki bardzo duże znaczenie ma to, w jakich warunkach się uczysz. Przekornie warto zacząć od elementu, o którym często nie myślimy. Snu. Matthew Walker, autor świetnej książki o wpływie snu na nasze życie „Dlaczego śpimy”, profesor Harvardu i Berkeley, przeprowadził dziesiątki badań z zakresu neurologii, psychologii i psychiatrii. Wszystko w kontekście snu. Na podstawie swoich wieloletnich badań twierdzi, że

Dorośli mają inną motywację do nauki i zupełnie inaczej przyswajają wiadomości. Uczeniem się dorosłych zajmuje się nauka zwana andragogiką.¹ Istnieje kilka założeń, które przyjmuje się w kwestii uczenia się dorosłych. Po pierwsze - dorośli odnoszą się do własnego doświadczenia, gdy się uczą. Po drugie - uczą się tego, co jest im najbardziej potrzebne i przydatne w pracy lub w życiu.

Wracamy do czasów szkolnych. "Za tydzień sprawdzian z całego działu!" - ogłasza nauczycielka. Przypomnij sobie, jak wyglądała wtedy twoja nauka. Po opadnięciu uczniowskich emocji ("no nie, znów wymyśla", "przecież niedawno pytała i była kartkówka") przystępujesz do pracy. Czytasz odpowiednie rozdziały podręcznika i próbujesz jak najwięcej zrozumieć i przyswoić. W trakcie czytania zaznaczasz najważniejsze fragmenty. Albo robisz notatki. To etap selekcji.

f
1942 Amsterdam Ave NY (212) 862-3680 chapterone@qodeinteractive.com

    Free shipping
    for orders over 50%